10 tipp, hogy elkerüld a nyaki fájdalmakat!

1. Aludj megfelelő párnán: szaküzletekben már kaphatóak olyan párnák, amelyek az úgynevezett „anatómiai” párnák. Megfelelő alátmásztást biztosítanak folytatólagosan a gerinc számára.

2. Aludj lehetőség szerint inkább háton: ha inkább az oldaladon vagy hason szeretsz aludni, akkor inkább lapos párnán vagy anélkül aludj.

3. Ha sokat dolgozol computer előtt ülve: fontos a helyes ergonómia. Kezdd azzal,hogy pozícionálod a monitort szem magasságba. Tarts szünetet, kelj fel és mozogj minden fél órában egy kicsit.

4. Használj headsettet, ha sokat telefonálsz. A fül és a váll közé szorított telefonálással túlterheled a nyakad és ez idővel panaszt okozhat.

5. Mozgasd át a nyakad a nap folyamán többször és ne feledkezz meg nyújtani is a nyaki izmokat. Kérdd gyógytornász segítségét, ha szükséges.

6. „Itasd” a tested: a megfelelő hidratáció elengedhetetlen a porckorongok számára, melynek nagy része víz. Napi minimum 8 pohár víz megivása fontos!

7. Figyelj oda a cipekedésre, ne terheld túlságosan az egyik oldalad., mert ez idővel váll és nyaki panaszokat okoz.

8. Figyelj oda a testtartásodra, akkor is ha ülsz vagy állsz, jársz.

9. Csökkentsd masszázzsal az izmokban felgyülemlett feszültségeket. Használhatsz ehhez akár egy teniszlabdát, amivel jól át tudod dolgozni a fájó területeket.

10. Ha sokat vezetsz és autóban ülsz, figyelj oda hogy ne asszimetrikus testhelyzetben ülj és tartsd be a követési távolságot, hogy megelőzd az úgynevezett ostorcsapás sérülést, amely egy hirtelen fékezéskor előfordulhat.