Az idősebb korosztály 50 év felett gyakran érinti már a perifériás ízületek,mint a térd, a váll vagy a csípő kopásos betegsége és az ezzel járó panaszok.
A test súlyának nagy részét a csípő és a térd viseli, így a túlsúly plusz megerőltetést ró ezen testrészek ízületeire. Minden egyes plusz fölös kiló: négy kilóval több hordott súlyt jelent például a térdízület számára, a csípőízület ennél jóval nagyobb mértékben,hatszoros erővel érzi meg a felszedett testtömeg által gyakorolt nyomást. A súlyfelesleg ezáltal felgyorsítja az ízületek kopását, a túlsúly így genetikai hajlamossággal párosulva, vagy akár önmagában is ízületi gyulladást idézhet elő.
Egy 2013-as cikkben jelent meg, hogy 399 térd osteoartritises (porckopásos), túlsúlyos személyt vizsgáltak és kezeltek speciális diétával és mozgással kombinálva. A kutatás végén kiderült, hogy a programban részt vett betegek már 10%-os testúly csökkenése 50%-kal javított a térdfájdalmuk erősségén.
A csak mizgásprogramban résztvevők eredményei nem javultak annyit,mint a diétázó csoportnak.
Mindig hasznos, ha van egy dietetikus is a gyógytornász mellett, hogy team-ben tudjuk egymás munkáját megtámogatni:)

Bővebben angolul itt olvashatsz róla.